Regn sol och dammråttor

Det vill till att man är på gott humör dessa dagar när man ena gången tittar ut genom fönstret ser en sol, och nästa regn.
När jag kom hem från jobbet idag så mötes jag av mina husdjur som hade blivit onödigt många och framförallt väldans stora.
Bara att inse att snabeldraken och jag måste åka runt i huset, dammråttorna måste minskas på.


Min bil låter lite skumt i bakänden så idag har jag ringt till en man här i Västergötland som är en fena på att åtgärda fel i bilar, dessutom är han billig inte helt fel.


Men det stora problemet är inte bilen för mig...det är att jag som Närking inte förstår vad han säger.
En del här i västergötland pratar så frukansvärt fort och sluddrigt........där sitter jag med luren i örat och sägar mmmmm mmmm men jag är inte säker på att jag fattar vad han sagt.
Hur som helst så skulle vi träffas i morgon hemma hos honom vid 17 tiden.........(det hörde jag med mina egna öron)
Om! det stämmer så blir det bra, för jag tar med min egen tolk Janne han har mångårig vana av språket här i trakterna.
Som utböling gäller det att hitta på knep så man klara sig här...........

Tänk bara att det finns en by här som heter Håle Täng uttalas "HÔLE TÄNG" det är bara här man har ett ö med ett litet tak över sig.


Kommentarer
Postat av: sussi

Dä ä la inte helt lätt att förstå en västgöte och vissa är svårare än andra. Men det är ju ändå tur att du har en privat tolk så det inte blir några missförstånd. Jag menar hur kul är det om man får bokat en ti på förmeddan och kommer draganes på ettermeddan..Kan bli terört så det skriker om et..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback