Tänk om man kunde få en medelhavs trädgård

I dag har vi packat släpkärran med flyttsaker för i morgon bär det av till Göteborg med dottern.
Här har vi rensat såp och lådor från sånt som finns dubletter av, för att inte tala om allt som vi inte använder.
Skönt när det kan komma till annvändning och att det blir luftigare här hos oss.

Det är ju makalöst vad man samlar på sig massor.
Vi har till och med gått loss på kryddlandet och planterat i krukor som dom ska ha på balkongen.
Fönsterbrädorna är också luftigare, en hel del ska få flytta, men känner jag mig själv rätt så är det snart en massa nya skott på rotning här.
Jag gillar att ta skott och se växter växa upp.
Och allt som finns ute skall snart flyttas in för nätterna börjar att så smått bli kyligare.
jag har köpt en helt underbar bok som är en inspirationskälla...
Medelhavsträdgård på svenska av Peter Englander, han finns i Simmrishamn och har en underbar medelhavsträdgård, apotekarens trädgård.
En hel del av vad som finns där vi försöka oss på här hos oss, istället för olivträd som inte kan övervintra här kan man plantera silverpil sveriges svar på olivträd.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback