Testa dig på Närke

Jag hittade flera olika webbtester i Expressen som jag bara måste rekomendera kolla vad du kan om Örebros kändisar.
Föra att inte tala om vad kan du om dialekten?

Idag var jag I Muggeberg (ja du läste rätt), det finns en plats här som heter så.
Där finns bilmannen som skulle kika på min bil, Denne västgöte säger direkt när han kikar på bilen, det är däcken som dundrar inget fel på bilen inte.
Han pratade om klackar ...........jag hängde inte med, när två västgötar tjÔtar så är det bara att se ut som man fattar.
Tur att tolken var med...

Så billigt blir det det enda man behöver är
när man kör.............det är ju ända snart dags att byta till vinterdäck, ser man ju klart när man kikar ut genom fönstren.






Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tyst med dig och vinterdäck. Jag har snackat med han där uppe och han har lovat att det inte ska bli någon snö i år.

Kram

Postat av: sussi

Det var välan tur att det inte var nåt fel. De där lurarna kan du ju ha till mycket. Blir en bra investering. De kan användas när man klipper gräs, när man dammsuger, vid bilkörning tydligen, och om man tycker att omgivningen är för tjötig... So go for it! Bye it!

2008-08-12 @ 22:00:00
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: Maloo

Jag har bestämt för mig att en gång när jag och två av våra kollegor skulle åka på Arn-teater i Hällekis så var det ett fasligt oljud i bilen. det visade sig att ett däck höll på att trilla av. Hade vart käkt va. ;-) (kommer du ihåg det Sussi;))

2008-08-13 @ 16:05:54
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: sussi

Om jag minns? det kan du ge dig på!

2008-08-13 @ 22:05:07
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback