Himmelsk hallonkaka

Min dotter fyller 27 år idag så hon får en hallonkaka av mig
Grattis Elin

Jag älskar hallon och när jag hittade det här receptet i NLT så vattnades det i munnen.




100 gr smör
1 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
100 gr hallon

Smält smöret, låt det svalna, rör ihop ägg o socker och häll sedan smöret i äggblandningen.
Blanda mjöl och bakpulver, rör ner det i äggblandningen. Häll smeten i en smord form, ca 24cm
i diameter. Tryck ner bären o grädda i ca 40-45 min i 175 gr. Servera med vaniljyoghurt ellr glass.

Jag har provat med rabarber och olika sorters bär, allt lika gott .

Ät och njut

Kommentarer
Postat av: sussi

Tack och tack! Sicken tur att jag har hallon hemma.

Postat av: Maloo

Men det känns nästan som du är synsk ;) ...kommer ihåg att du talat om en sån fantastisk hallonkaka så jag hade nämligen tänkt be dig om detta recept. Det slapp jag nu så tusen tack. Nu får jag åka till svågern och sno hallon först bara.

2008-07-24 @ 22:50:04
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: carina

Du kommer inte att ångra dig.....

2008-07-26 @ 13:13:43
URL: http://sinneskatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback