Livet utan AC

Jösses vad varmt det blir i bilen när ac;n går sönder.
Hur i hela fridens namn klara man sig innan den var uppfunnen.
Efter att ha åkt 15 mil i en kokhet bil med en liten knodd och hans bror inser vi att nu måste den lagas.

Pontus var mycket tålig men när vi närmade oss Mariestad tog hans tålamod slut.
vi kom hem med båda barnen okokta men leendet jag fick av Pontus när han slapp ut ur bastun går inte av för hackor.

Sen for Janne o jag raka vägen till billagaren och nu skall det åtgärdas kosta vad det kosta vill.

Nu sitter jag här med en plastpåse på huvudet och väntar på att färgen skall fastna, jag vill ju inte bli tagen för en grävling.
Grävlingar kör ju folk över titt som tätt.
Även semester Qvinns bör ju se något så när ut.

Nej nu satsar jag på att dricka lite vin under tiden jag väntar........"för det är varmt med en påse på huvet"


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Visserligen ser jag fram emot min och Emils bilsemester till västkusten och värmdö, men vi har ju ingen AC i bilen. Så det får väl bli 31 mil med neddragna rutor och härliga motorljud istället för AC och ljuv musik.

Postat av: Sussi

Ja, hur klarade man sig förr? Det kan man verkligen fråga sig. Idag är det otänkbart utan AC. Så ni gör helt rätt i att åtgärda det hela.

Men att de skulle ta dig för grävling är väl inte troligt om du inte har börjat att krypa på alla fyra förstås. Värme och vin tänkte jag då!

2008-07-03 @ 18:35:36
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: Maloo

Det finns inget värre än kokta småbarn, iallafall enligt polisen, så ni gör rätt i att laga AC'n och kostar vad det vill, det gör det att laga den har jag hört. Men du behöver ju inte göra av med nåra pengar resten av semestern...bara dricka vin, slå vass och grilla grävling;) Det är semester det. Själv ska jag till The Boss imorgon och det är inte Lena jag talar om. Kanske tar svängen omma Närke nån dag, det låter finnemang tycker jag.

2008-07-03 @ 22:36:12
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback