Nu är vi hemma i Götene

Faktisk ganska skönt vi har åkt hem , börjar att jobba på måndag ,så det finns en del att fixa även på hemmaplan.
Helt underbart med semester men nu räcker det för denna ggr, det är skönt att komma hem.
Låg i badet och gottade mig med ett glas vin och ljuslyktor brinnande i fönstret.
Janne fixade en underbar middag med grillad fläskfile´och hans egenodlade färskpotais i ugn och kryddblandning på......bara sååååå gott.
Han är verkligen jätteduktig på att laga mat.......(inser att jag är ganska bortsämd)
Vi har många olika kryddor i våra odlingar.

På tal om odlingar så händer det ganska mycklet på en vecka när man är borta.
Tack o lov har det varit ganska behagligt väder så dom har klarat sig helt suveränt utan vattning.
Man får se till att välja växter som gillar att torka ut........som pelargoner bl,a.


Röd glitter och vectis glitter



Turken börjar så smått att blomma, men blomman ser annorlunda ut än den som vi har i stugan.

Stug "turken" kommer på kort om några veckor.




Kommentarer
Postat av: Maloo

Oj en sån stilig Turk. Ser fram emot en egen ;)

Den där vectis glitter...är det en sån jag har fått också eller? Min blommar som tusingen så jag har inte dö på allt jag får tag i iallafall.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback