adventsfika med syrran o hennes grannar

Varje år blir vi bjudna på adventskaffe hos min syster som bor på ett gruppboende för utvecklingsstörda.
Det hör till saken att syrran ringer minst en gg om dagen till sin älskade lillasyster, och de sista 14 dagarna har hon frågat om vi kommer, och det stående svaret har varit, att det beror på om det är fint väder.
Jag har ca 15 mil till henne så att köra i snöoväder känns inte så skoj.
I går när hon som vanligt slog en pling och fick bekräftelse på att jodå vi kommer i morgon så blev allt genast mycket skojigare.

Efter alla år som hon bott där och haft samma grannar så lär man ju känna även dem, så glädjen över att vi kommer är från flera håll så att säga.
När vi satt där och pratade med både boende och anhöriga, och åt av deras goda hembakade lussekatter så frågade jag en av syrrans grannar .....var jobbar du nu A..? jag jobbar med B.... jaha säger jag då.
men A... säger jag, var jobbar B... då?
Hon jobbar med mig fattar du väl ! säger A...
Och det borde jag ju ha fattat eller hur.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Det borde du ha fattat, annat kan man inte säga.

Postat av: Jeanette

Men, det fattar ju alla =)

Trevlig första advent!

2008-11-30 @ 18:50:28
URL: http://golfhustrun.blogg.se/
Postat av: elena cn

Fniss...lite roligt var det!

Vad mysigt det lät med adventsfikat:)

2008-11-30 @ 22:22:02
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback