Fick ett telefonsamtal idag

Dottern från den stora staden Malmö ringde på fm, hon hade vunnit en auktion på tradera .
En film för en krona det var ju klart överkomligt, eftersom säljaren fanns här i Götene så "mamma vill du göra mig en tjänst och hämta den"
Inga problem sa ja, ringde och åkte i väg för att hämta filmen i Fullösa knappt en mil härifrån.
En skrattande kvinna sålde den för 1 krona till mig.
Men när man sätter sig ner och räknar på den så kostar den nog lite mer än en krona..
Men jag passade på att handla innan och där fanns en affich som berättade att i Vättlösa är det en alternativmässa i dag, så jag passade på att svänga dit.
En hel del bilar fanns det på parkeringen men inne var det inte så många , om man inte räknar med utställarna.
Det känns som att man sett det förut, fick inte mig att bli speciellt inspirerad.
Det vanliga någon som satt med tarotkort nån med massagebänk och stenar och annat tingel tangel.
På nått sätt får det yttre mig att backa inebörden försvinner i alla änglar och annat.
Man bör nog vara ganska trygg i sin tro när man går på en sån mässa.
Mycket konstiga terapier finns det..

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag håller med fullständigt! Tycker det kan bli lite mycket med alla dessa kristaller och "skyddsänglar"....! Förstår t.ex. inte varför man skulle må bättre inuti av att köpa en massa krims krams...men men...alla är vi ju olika...och tur är väl det!!!

Postat av: Elena CN

Nytt uteseende på bloggen!! Fint!

Tur att du utnyttjade 1-kronorsturen med lite annat också. Jag gör mina egna änglar här hemma...de får nog symbolisera min bortgågne pappa.

2008-11-01 @ 23:37:20
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback