Jag har bestämt mig, jag är sjuk

Eftre en helt erbarmligt jobbig natt, med kallras alternativt värmeslag och magvärk så bestämde jag mig för i morse att jag är "sjuk".
Det är sällan jag är hemma för att jag inte mår bra som tur är, men som sagt i dag har jag tillbringat dagen i sängen.
Jag har ringt och sagt till att jag troligtvis är hemma i morgon också, så nu ligger jag här och funderar på om jag kanske är bra i morgon eller tänk om jag inte är det.
Tog fram den ångestframkallande tingesten febertermometer, tänk när man var barn och den kördes in i baken och man fick ligga still i tre minuter, tur att det finns digitala som man kan ta under tungan.


Känns lite skönt att "tingesten" talar om att du är så god och är hemma i morgon också.


Kommentarer
Postat av: Elena CN

Bra gjort!!!

Tänk att det är så att man nästan får dåligt samvete...för tänk om man inte är riktigt ordentligt sjuk utan bara lite så där halvrisig.

Du ska känna dig frisk när du går till jobbet! Jag har en jobbarkompis som får säga till mig att stanna hemma tills jag är helt bra och då känns det så skönt, jag behöver inte tveka.



Ta hand om dig!!

Postat av: Tanten

Visst är det konstigt att man så lätt får dåligt samvete för att man inte skulle vara tillräckligt sjuk utan måste ta till termometern för att övertyga sig.

2008-11-03 @ 17:32:01
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Annieverse

När jag var sjuk senast var jag så illamående och kraftlös att jag knappt kunde ta mig ur sängen. Ändå försökte jag, för jag hade tagit tempen och hade ingen feber. Men det gick bara inte att komma upp. Gissa om jag hade dåligt samvete...



Örrrk ja, termometer i rumpan, det var inte kul det...

2008-11-03 @ 18:36:04
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Golfhustrun

Usch stackare. Hoppas du blir frisk snart! Massa krya på dig kramar

2008-11-03 @ 21:52:59
URL: http://golfhustrun.blogg.se/
Postat av: Maloo

Är man inte helsjuk innan så blir man ju av ångesten för att "man är hemma utan att va halvdö, jag kanske skulle orkat..." Nej ta och var hemma med gott samvete du, det är ingen som tackar en för att en åker till jobbet med febran och kallras. det finns di som är hemma i tid och otid som BORDE ha ågren men inte har det.Vi plikttrogna kan väl få va sjuka nångång i allafall. Men ta och krya på dig (och passa på att ta en extra tillfriskardag när du ändå har karensat bort en dag ;-))

2008-11-03 @ 22:58:22
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: akson

Ibland säger kroppen ifrån och det är bäst att man lyssnar på den då. Vem vet vad den kan hitta på annars!

Det värsta som finns är vara så där sjuk, inte riktigt det ena eller det andra. Fast det tar nog så mycket kraft ändå i synnerhet om man tror att man nog orkar jobba. Då kommer man hem och mer eller mindre trillar i sängen av ren utmattning!



Passa på att stanna hemma några dagar och hämta ork och krafter för den mörka hösten och vintern som är i antågande!

2008-11-04 @ 08:38:35
URL: http://aksonfoto.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback