Lördagsmorgon

Lördagsmorgon och ute blåser det, och just idag som vi i omgivningen ska ha en höststäddag.
Måste väl erkänna att jag gärna skulle ligga under filten i soffan med en bra bok istället, men som sagt plikten kallar
Vi har alltid möjlighet att köpa oss fria här för 100 kr så behöver vi inte arbeta.
100 kronor är väl ingenting att tjafsa om men se det är det visst det.
Finns en del som uppenbarligen får näring av att vara "motvallskäring" och absolut inte ha råd med den höga kostnaden.
Men just idag har jag bestämmt att jag ska vara med, ute är det 11 grader varmt så frysa behöver vi inte.
Men det båser förskräckligt så har vi tur så blåser löven i lekparken in till de som bor närmast och så är den saken ur världen.

Sen är planen att jag ska upp på vinden och plocka ner min stickmaskin och försöka att få igg den, det är många år sedan jag stickade.
Men någonstans i minnesbanken ska väl det finnas lagrat, det gäller bara att hitta den filen.
Jag är ofta inne på
elenas sida och hon är en pysslig och aktiv kvinna som får mina slumrande kunskaper att poppa upp och kanske visa sig helt.

Så min plan inför helgen är klar men se om det blir som jag planerat det återstår att se det!!!
Jag är väl inte stjärntecknet tvillingarna  för ro skull.....

Kommentarer
Postat av: Tanten

Stickmaskin är något för mig helt oprövat. Just nu är det symaskinen som går varm. Periodvis är det riktigt kul att vara "pysslig".

Postat av: Lena Petersson

Hundra kronor kan vara mycket ibland.

2008-11-15 @ 16:35:47
URL: http://www.metrobloggen.se/lp
Postat av: elena cn

Heja, heja!

Vad roligt att man kan inspirera någon! Jag har aldrig testat en stickmaskin så det ska bli spännande att se vad du får ihop. Jag ska ta fram strumpstickorna såsmåningom och börja sticka på min mössa.



2008-11-16 @ 00:05:09
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback