Teknikens under

På jobbet är vår dator kopplad till kommunens nätverk, vilket är bra.
Eftersom det är en arbetsdator har vi personliga inloggningar som vi ska använda vår dator.
På mitt jobb är vi två som använder oss av datorn med inloggning och alltså två som skriver ut diverse olika saker.
När jag skriver ut från skrivaren kommer pappret snällt ut vilket jag är tacksam för, värre är det för min kollega.
Hon får ett litet meddelande att skrivelsen är färdig utskriven...........jättebra men var är pappret?
Det här har pågått ett tag och vi har löst det med att jag skriver ut och hur,när och var det är har vi funderat en del över.
Men se nu är problemet löst.....kollegan fick ett mejl från det lokala bostadsföretaget som undrade om hon visste att hon hade utskrifter att hämta där?????

Hur i hela fridens namn kan hennes papper dyka upp där? medans mina så snällt kommer ur skrivaren på jobbet


Kommentarer
Postat av: Tanten

Man upphör aldrig att förvånas över hur mycket konstigt det kan bli i ett nätverk.

Postat av: Elena CN

Mycket märkligt! Hoppas att det inte var känsliga dokument som kom fel.

2008-11-06 @ 21:53:10
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: anne

Hahahahaaa! Hade hon inte koll på vilken skrivare hon var kopplad till? Eller gick det med automatik?

2008-11-07 @ 18:32:26
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback