Bröllopsresa......

En del väljer att resa till Hawaii eller Mauritzius eller något annat exotiskt resmål på sin bröllopsresa.
Vi är mer av den diskreta sorten både vad gäller vigsel och allt vad det innebär.
Hemlisar det gillar vi det.....
Så när allt var över skickade vi sms och sa som det va...

Min äldsta dotter "E" är i Örebro och hälsar på sina bröder och sin pappa, eftersom hon har en del mil att åka för att se sina syskon så får man passa på att få sig en liten träff med henne.
Så vi gjorde två flugor på smällen.........eller hur man nu säger.

Och var det hög tid att fixa det sista vid stugan, klippa gräset sista ggr och lufta ur alla vattenrör så att det inte fryser om det blir en kall vinter.
Förra året gjordes samma procedur men likt "fb" så frös vattenkranen i lilla stugan.
Det är besvärligt , kostar pengar och är allmänt störigt.
Men nu är det gjort..

Morfar  85 år,  är en hejjare på att göra våfflor , hade med sig våffeljärn , smet och hjortronsylt och bjöd på.
När vi mumsat i oss allt och eftermiddan började lida mot kväll tog morfar bilen och skjutsade syster hem, jodå han rattar bilen själv.
Så idag har vi haft en skön dag med två av mina barn, syster och pappa och vinterförvaring av stugan är fixad.¨'
Kan man ha en bättre fortsättning som nygifta.....ler...





Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Låter som en alldeles utmärkt bröllopsresa - nog så minnesvärd!



Sv: Var första gången jag prövade seriefoto också. Men det enda som ändrat läge denna gång var ett grässtrå...Nästa gång jag åker "havet" för att fota vågor, skall jag försöka komma ihåg funktionen;)

Postat av: Elena CN

Mmmmm, vad mysigt det låter med familj och våfflor!

2008-10-18 @ 23:13:40
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback