Farfars klocka

I vårat vardagsrum hänger det en klocka på väggen, den har jag ärvt av min farfar och farmor.
I början av 1920-talet gifte sig farfar o farmor och då inhandlades det en uppsättning av det klassiska äpplet.
Klockan dras upp med en nyckel ca en gång i veckan, och den tickar så hemtrevligt.
Men om vi drar upp "dingelidong" verket slår den en gång i halvtimmen.
På klockan finns det två hål att stoppa nyckeln  i ,för att ingen ska dra upp fel sitter det en teijpbit över hållet så vi slipper att bli väckta varje halvtimma.

Men se min kära klocka lever ett eget liv ,så ibland slår den trots att den absolut inte är uppdragen.
Jag är helt övertygad om att det är farfar som kommer och kikar till oss och det är jag bara glad över.

Vi har en del andra skuma saker som sker här hemma men det är bara trevligt, härligt att få lite besök så där emellanåt.

En spännande värld som vi får tycka vad vi vill om, men för mig är det inte konstigt.

Kommentarer
Postat av: marie

de klockorna är mysiga, utom när de hörs en gång i timmen =)

det är nog farfarn som visar sej genom klockan, småskrämmande men ändå tryggt.



nu är min lövmatta borta, har slitit med den nu på morgonen...

Postat av: Anna

Åh...men du prcis likadant här...våran klocka vrider vi bara upp i högra nyckelhålet...inga slag vill vi ha heller...men klockan gillar vi ...riktigt mycket...kul kul..

2008-10-19 @ 12:37:13
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Lena Petersson

Trevligt med lite sällskap

2008-10-19 @ 15:37:53
URL: http://www.metrobloggen.se/lp
Postat av: Ninna

Har en vän, som också har besök och upplever det ej som något konstigt.

2008-10-19 @ 21:25:43
Postat av: Elena CN

Jag gillar också när det finns lite "närvaro" fastän jag är lite mörkrädd. Min pappa är död sedan 20 år och jag tänker att det säkert är han som kommer och kollar läget.

2008-10-20 @ 00:08:46
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback