Livet rullar på

För 29 år-sedan idag fick jag mitt andra barn en liten son, själv var jag en gift 22 åring med en liten tjej på snart 2 år..
När jag tänker tillbaka , och ser mina egan barn så inser jag att jag var ung, väldigt ung.

Tiden rullar på och när jag ser tillbaka har det hänt en hel del under alla dessa, både glädje och sorg så som det är, och ska vara i livet.
Men livet formar oss både på gott och ont, man får se till att ta vara på, och göra något av erfarenheterna vi bär med oss.

Samtidigt kan man konstatera att 20-22 åringar idag ofta fortafarande studerar och kanske är ute och ser sig om i världen, vilket inte speciellt många av min generation gjorde.

Det är spännande att följa nästa generation och se att i grunden är vi lika men att vi är födda under olika tidsepoker, vilket naturligtvis spelar en stor roll på våra åsikter.
Bara att hoppas att "barna" inte tycker att de har en alldeles hopplöst mossig mamma, men som sagt.........
Man får inte välja så man får den mamma man blir tilldelad.
Kram på er..





Kommentarer
Postat av: petra

hej!

visst är det som du beskriver även om du är lite äldre än jag, men jag känner igen det du beskrive ändå.

Jag har killar 14 och 12 så det är på dem man inser att tiden rinner iväg.och det är mycket som hänt sedan jag var 20, är 41 år nu."1 år sedan!!är jag så gammal??? hmmmmm.....

tack för ditt inlägg hos mig, du bullarna blev väldigt bra. mina söner har ätit massor av bullar med mjölk1

Det är så gott!

// Petra

Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-10-06 @ 20:29:49
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Vet du hur tacksam jag är över att du födde den där sonen för 29 år sedan? =)

2008-10-06 @ 21:01:44
URL: http://golfhustrun.blogg.se/
Postat av: Emil

Jag tycker att du är den bästa mamman man kan ha=)

2008-10-08 @ 13:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback