Trädgård att längta till

I går kväll började jag på kursen trädgård att längta till ,jag fick en återbudsplats så när de ringde och erbjöd mig den så blev jag jätteglad.
Ett gäng kvinnor och en man ska träffas några ggr och få eller ge tips, Två kunniga trädgårdsrävar är de som ska hålla oss i styr.
I går fick vi berätta om vad vi vill med kursen och vad vi har för typ av trädgård.
Blev en hel del skratt och prat om de små slemmiga typerna som invaderar och käkar upp det mesta, jag har inte de problemen , men däremot  den söta råbocken som mumsar i sig både det ena och det andra.
Vi som har två stycken trädgårdar, vill ha massor men ändå ska det vara lättskött.
Framförallt i stugan, där är jag inte nöjd med trädgården bara en stor gräsmatta intill sjön.
Jag älskar blommor men det kräver att man vattnar så i framtiden måste vi komma på nått som kan sköta sig mycket själv.
Min 85 åriga pappa som sköter vattningen i dag, kan man inte bygga en trädgårds  skötsel av.
Det går inte att svänga förbi (30 mil) för att vattna ett par ggr i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback