Tv kanalernas nytta

På vår tv finns det som på många andra en massa kanaler, men ju mer kanaler man dessto svårare att hitta nått som passar.
Här hos oss är det min äkta hälft som har kontrollen över dosan, och på vår tv växlar programmen snabbt om man händelsevis tittar till och kanske tänker det där verkar intressant, vips är det nått annat på rutan.

Det här är ett nytt fenomen , på den gamla goda tiden när det bara fanns 2 kanaler då var det aldrig nån som hade dessa bekymmer.
Och tänk vad mycket man hade att prata om, för alla hade sett på Hylands hörna, vi delade sama upplevelse i stugorna.
Vi var så lättroade så man kunde tom sitta o titta på testbilden.
Så vad i hela världen ska vi nu prata om på kafferasten, men det kanske är så det är tänkt i dessa slimmade tider.
Kafferasten går snabbare när vi inte har något gemensamt att prata om,  vi blir produktivare och företagarna är nöjda.






Kommentarer
Postat av: Din Äkta Hälft

Men snälla du vi har ju 2 tv apparater så du behövr ju inte titta på den ja ser på ju puss å kram manen i ditt liv

2008-10-28 @ 19:39:46
Postat av: Maloo

Men om du ändå sover framför tv'n (har hört att det kan ligga till så) så gör det väl inget om han tittar på vad han vill så länge han byter till det du vill titta på när du väl vaknar till. Sådana är reglerna här hemma i allafall ;-)

Postat av: Elena CN

Din äkta hälft har kanske lagt beslag på den bästa tv:n?

Här hemma är min gubbe likadan. Svischar förbi snabbt det jag vill titta närmare på men stannar upp när det är sport, vilken sport som helst!

2008-10-28 @ 23:20:25
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: carina

Måste säga att den enda av er som kommenterat som är i närheten så är det du Elena, du har insikt i hur det där med Tv,n fungerar i en familj.

Och Maloo det är inte jag som sover det är han.

2008-10-29 @ 06:53:03
Postat av: Elena CN

Hihi! Min gubbe somnar också med fjärrkontrollen i handen när fotbollsmatchen går på tv:n. Då smyger vi fram och lirkar ut den från hands grepp och byter till något roligare! Vad förvånad han blir när det är en komedi istället för sporten:)

2008-10-29 @ 13:35:57
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Elsa

Jag har desingtävlingar i min blogg.

Min blogg handlar om mig själv och så vidare.

Titta gärna förbi!

finfin blogg.!

2008-10-29 @ 14:55:37
URL: http://livetenligtelsa.blogg.se/
Postat av: anne

Jag vet inte om jag ska ta det som inkompetensförklaring att jag inte behöver hämta dem som jag fick veta nyss...Eller att trummisens föräldrar har större bil?

2008-10-29 @ 18:21:58
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Börjar man läsa tevetablåerna så får man nästan ångest. Jag vill ju gärna se bra dokumentärer, ibland bandar jag dem för att kunna se vid senare tillfälle., Men sen när kvällen kommer är man trött o tittar hellre på nåt lättsmält innan man går och lägger sig. Just nu har jag mamman med tvångssyndromet (städning) inbandad, få se om hinner se den i helgen.

Ha det gott!

2008-10-29 @ 22:26:31
URL: http://paulaz.se
Postat av: anne

Vår katt är jättehärlig! Men det är en hon! Jag har fått lära mig att bara honor är trefärgade, vet du något om det?

2008-10-30 @ 06:57:21
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback