En hel helg i regnets och minnets tecken

En av grejerna med att ha sommarstuga 13 mil bort är att allt måste ske på helgen.
Gräsklippning, häckputsning, vassröjning och trimning och jag vet inte vad, allt det förutsätter att det inte regnar.
I går regnade hela dagen och nu på morgonen är det så dimmigt att det är som man skulle vara i ångbastu fast utan värme......alltså ser vi inte sjön som ligger 20 meter bort.
Så någon ansning av trädgården går inte, men växer det gör det med besked av allt detta vatten.

Helt plötsligt börjar vi minnas vår ungdoms tidning  Bildjournalen som om jag minns rätt utkom på onsdagar,jag kommer i håg hur man väntade på att nästa nummer.
I varje tidning så var det på mittuppslaget en idolbild på någon ex Svenne Hedlund i Hepstars, jösses vad jag tyckte han var snygg..
Hela mitt rum var tapetserat med bilder av honom och Hepstars.



Hepstars, Tages och The Hounds var svenska favoriter och Beatles var bara sååååååå bra.
Läste nyligen att några ur de svenska banden turnera som övervintrade "stjärnor" Svenne Hedlund, Tommy Blom och en till som jag inte minns namnet på.........det vill jag inte se, i mitt minne är de snygga unga grabbar inte medelålders gubbar som tror att de fortfarande är ungdomsidoler........




Kommentarer
Postat av: Maloo

När dom sjunger i hop nu för tin så heter dom ju just Idolerna och dom kommer till Lumber och Karle i Kvänum i Oktober. Du kan ju ta på dig ögonbindel och åka dit och drömma dig tillbaka till din gröna, sköna, ungdom.

Postat av: carina

Ja just det har jag läst men mitt minne funkar inte i nutid så jag hade glömt vad de hette numera...

Jag tror jag "tackar nej" till Idolerna.

2008-09-07 @ 10:12:33
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: sussi

Tänk vad tiderna har förändrats! Då var det en höjdpunkt att få Bildjournalen. Tänk så höga krav vi har fått idag. Vad väntar vi på som kommer var vecka? Jag väntar på storvinsten, eller nåt, i Kombiloteriet. Vad väntar du på??

2008-09-07 @ 13:15:28
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: carina

Storvinsten i kombilotteriet, men det får ske snabbt för jag har gått ur det

2008-09-07 @ 15:08:39
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback