Åter på fastlandet

I söndags åkte vi med några vänner på julkryss till Tyskland. En sak är säkert  att tyskarna vet hur man dekorerar, sen att vi svenskar kanske tycker att det är lite väl mycket.
När båten hade "landat" som vänninan sa åkte vi ut till cittii ett köpcentrum modell stooor.
Jösses vad girlanger och pynt det var överallt..


Sådana kransar hängde det  5 stycken för att inte tala om allt annat.
Efter att vi varit där några timmar och handlat sånt som är tungt att släpa på så åkte vi till båten och lassade av.
Sen ut på själva Kiel city där det var julmarknad med massa stånd med allsköns pryttlar, men tomtarna lyste med sin frånvaro.
Ressälskapet drack glyhwein, men det luktar skumt tycker ja så det fick vara för mig.
Tacka vet jag riktig glögg.



En sak som är viktig på kortsemestrar är att äta gott! och det gjorde vi hittade en restaurang med utsökt mat.
Så jag slog till med en mr rumpstek inte att leka med den inte, mmmm så gott det var.
Det och julbordet vi åt på båten gör att vi är mätta fram till jul.
Och en del julklappar hittade vi också, även om jag har alla mina barn kvar att handla till.
Men som sagt! jag har ju bestämt att i år blir det minimalt med klappar.




Men nu är det slut på semstern för mig, men maken som förövrigt drog i en spelautomat och fick 3000kr, har semester i morgon också för han ska städa huset.
Har jag sagt att jag är lyckligt lottad?



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Wow grattis till dom 3000! Inte illa så här till jul. Bra att ni hade en fin resa. Såg mysigt ut. kram

Postat av: Tanten

Semester - städning?!?

2008-12-09 @ 20:07:27
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: elena cn

Ni hade det gott ser jag!

Och vem behöver julklappar när du har en go´ gubbe som både städar och vinner pengar:)

2008-12-09 @ 20:22:27
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback