Julgodis och juleljus

Klockan är strax förre 8 på morgonen och det är fullkommligt kolsvart ute, snön som fanns här tidigare och lyste upp är helt borta nu.
Tur fönstren är fulla av stjärnor eller ljusstakar, vi kikade på ett program från USA igår som handlade om att smycka sin trädgård..!!!!
Vi fick följa några familjer som "lever" året runt med att "tänka på" nästa, för att inte tala om när de ska sätta upp det?
Det är som man säger.........man ser inte skogen för alla träd................

Jag fördrar vårt mörker här hos oss....men idag kommer ljusen hit till oss för vi ska göra julgodis med bonusbarbarnen.....
Enligt maken så är det okej att göra det nu för julen står för dörren, han är mest orolig för att jag smaskar i mig allt själv.."hur han nu kan få för sig nått sånt, skulle jag allriiiiii göra "!!!!!! (jag skulle lämna någon enda till honom)
 
När dagen har gått och mängder av godis producerats så har lilleman och mamma åkt hem men Linus stannat kvar hos morfar och mig, kan vara skönt att få vara ifred ibland.
 




Att få gosa med morfar är inte dumt när man har jobbat så med att göra julgodis.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Varför göra julgodis om man inte får smaska i sig dem själv. Han får väl göra egna... ;-)

Postat av: Britt-Marie

Vad mysigt det låter med godisgörandet med bonusbarnbarn! Självklart måste man provsmaka kontinuerligt - det är en form kvalitetskontroll!:)



Sv: Tack! I bl a dina hemtrakter är mina kollegor mycket aktiva i de här och andra landsbygdsfrågor.

2008-12-20 @ 10:18:55
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: anne

Hahahaaa! Fler som är som jag med andra ord! Jag kan nog kalla det kvalitetskontroll jag också..



Whiskey som livets nödtorft? Hjälper mot allt? Ptjaa, en del sorter tror jag man kan använda som lösningsmedel..

2008-12-20 @ 18:29:10
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: ::fina::

Hej Carina, tack för din gulliga kommentar hos mig, vad glad jag blir av dina värmande ord! Vad roligt att din blogg kom till av en liknande anledning - visst är bloggandet och internets alla andra funktioner ett bra sätt att hålla kontakten med nära och kära som inte alltid är på nära håll! Mmm jag älskar också godis... :-)

~Josefine

2008-12-20 @ 18:54:57
URL: http://tabergstosen.blogspot.com
Postat av: Smare

Härligt och se att du "kommit igång" igen och fått julstöka lite.Jag förstår att detta var uppskattat av besökarna.

2008-12-20 @ 19:29:19
Postat av: lilalili

En stor del av nöjet med julgodis är ju att provsmaka det under tillverkningen...det kan ju nästan vara livsviktigt med provsmakning ;)

Kramis

2008-12-20 @ 20:20:43
URL: http://lilalili.blogg.se/
Postat av: Golfhustrun

Ser väldigt mysigt ut det där. Hoppas godiset blev gott och att lite sparas till julafton =)

2008-12-20 @ 21:18:11
URL: http://golfhustrun.blogg.se/
Postat av: elena cn

Ojoj! Vilken härlig liten gubbe!

Vad blev det för godis? jag ska pröva på att göra mintchoklad fudge imorgon, helt nytt för mig.

2008-12-21 @ 01:38:40
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback