Vid köksbordet med dottern

Här sitter jag vid köksbordet med stora dottern som klipper till en klänning som hon ska ha på nyår.
Kul när man kan få vara till hjälp och plocka fram  sina gamla kunskaper.
Efter alla år inom den branchen så kan man ändå få säga att det finns en del som är värda att förmedla till nästa generation.
Det blir bara mer uppenbart att det är synd att vi bor 40 mil ifrån varandra.
Nu när hon sitter där på andra sidan och ritar och konstruerar mönster, och jag underhåller henne med en massa tjat så är det inte utan att jag mår väldans gott.

Kommentarer
Postat av: elena cn

Åh, vilken härlig känsla!

Till och med jag har ett och annat som jag kan lära ut inom det området till både svärmor och döttrar:)

Postat av: Golfhustrun

Usch förstår att det är jobbigt att bo sådär långt ifrån varandra. Jag tror inte jag skulle kunna bo sådär långt från min mammi. Men man vet aldrig. Rätt som det är kanske man har flyttat!

2008-12-28 @ 22:17:27
URL: http://golfhustrun.blogg.se/
Postat av: Tanten

Åh, jag skulle vilja kunna på riktigt, inte bara fuska mig fram.

2008-12-29 @ 11:00:09
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback