Utmaning

Utmaning

Så har jag blivit utmanad av Plasttanten! Det kan vara kul att läsa lite mer om personerna bakom bloggarna så den här utmaningen antar jag! Ni som får en utmaning av mig får göra som den vill!
Regler: 1. Publicera reglerna på din blogg. 2. Svara på de sex 8-sakerna 3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 bästa TV-program

På spåret
Traveller
Kalla fakta
Aktuellt
Primo Paolo
ZZZZZZZ jag har en tendens att somna framför tv,n

8 tidningar jag läser

Nerikes Allehanda
Nya Lidköpings tidning
Götene tidning
Hem och trädgård
Buffe
Allt om trädgård

8 saker som jag gjorde igår.

vaknade alldeles för tidigt (pga att vi var uppe på båten för länge)
åkte "abbabuss" i Kiel att vi kom fram med livet i behåll var ett under.
Var på julmarknad
Skrattade mycket
Åt så vi nästan storknade
Hittade en underbar jumper som jag ångrar att jag inte köpte.
Gick mååååånga steg
Försökte att kurera en begynnande huvudvärk.

8 saker som jag ser fram emot.

Att få träffa mina barn i mellandagarna
Att mörkret ska ge sig
Våren så vi kan börja att åka till stugan
julledigt
När Linus kommer och vi ska göra julgodis
När jag kan börja att sätta frön
Nästa bok jag ska läsa
Vad livet överraskar mig med

8 favoritrestauranger.

Efesos i Örebro
Ett fantastiskt gott stekhus i Kiel
Resturangen på den lilla gatan i Rudesheim
Sopplunchen på vinodlingen som bara var helt gudomlig
Kniven och skeden, medeltidsresturang i ett tält här i Götene fantastisk miljö.
Kråks i Skara
Pacos i Örebro

 8 saker på min önskelista.

Att livet är snällt mot de mina
Ett magnoliaträd
Böcker
En ny rumsmatta
Nya golv i kök o hall
åka på vinprovar resa till nått spännande ställe
Om någon kunde lyfta upp sommarstugan (den har skjunkt under åren) ett jättejobb.
Ärlighet

 Sen är det meningen att jag skall utmana nya personer. Det är frivilligt men jag har en förhoppning att åtminstone någon gör det. Det är ju alltid skoj att veta lite bakom bloggskrivaren

Så jag utmanar:

Maloos krypin
Gofhustrun
Enbokomdagen
Little miss sunskine
Vally girl
Rajsons
caffepaus

Kommentarer
Postat av: En bok om dagen

Åh, den där har jag nyss gjort! Så jag står över den här gången. ;-)

Postat av: Rajson

Ska samla kraft och mod till detta!Återkommer!

Ska ta en tripp till Göteborg idag så det blir en annan dag!

2008-12-10 @ 08:05:51
URL: http://rajsons.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Nu ska jag göra den!

2008-12-10 @ 15:22:39
URL: http://golfhustrun.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har antagit utmaningen!



Tack så hjärtligt för julklappspåsen! Jag har faktiskt lustigt nog precis lånat Påven Johanna av en kompis. Den verkar lovande!

2008-12-10 @ 15:22:55
URL: http://lilmisssunshine.blogg.se/
Postat av: Tanten

Det där med somna framför tv:n det känner jag igen.

2008-12-10 @ 18:58:46
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Maloo

Den ska jag ta mig an då, men jag får vänta till på lördag kväll eller söndag för det är lite mycket just nu.

2008-12-11 @ 08:36:35
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback