Min 100 lista för er som orkar

Jag fick en utmaning , att berätta 100 saker om mig, för er som orkar här är jag

  1. Född i Örebro
  2. Uppväxt i Kumla
  3. Tillbringat alla sommrar i sommarstugan i Närke
  4. Gillar salt lakrits
  5. Läser mååååånga böcker
  6. Har haft skrädderi
  7. Är jojobantare
  8. Livsnjutare
  9. Gillar vitt vin
  10. Gör allt för att smita undan träning
  11. Säljer bilen för att jag ska tvingas att cykla
  12. Älskar färgen grönt
  13. Pelargoner finns det många av här hemma
  14. Har många idéer men slutför sällan
  15. Är kvällstrött
  16. Datorn är en spännande värld
  17. Pysslat med det mesta inom det textila
  18. Nyfiken
  19. Röstat på vänstern
  20. Brinner för människor som har det svårt
  21. Är godeman
  22. Tycker inte om sill
  23. Älskar Jannes matlagning
  24. Syns på midjeomfånget
  25. Är medial
  26. Försöker vara rak och ärlig
  27. Trångsynta människor väljer jag bort
  28. Bäddar sängen varje dag
  29. Diskuterar gärna
  30. Är en bra lyssnerska
  31. Pratar med min  enda syster varje dag i telefon
  32. Alla mina barns namn börjar på E
  33. Köper ofta kokböcker
  34. Har haft kurs i foldräktsömnad
  35. Jobbar med funktionshindrade
  36. Ger healing och masserar på fritiden
  37. Älskar att bada i mitt badkar
  38. Har dansat med Illie Nastase på 70-talet
  39. Gått i paralell klass till Christer Lindarw
  40. Bode i Stockholm 75-76
  41. Som barn var jag med i frälsningsarmen
  42. Fryser om fötter
  43. Har dåligt sifferminne
  44. Kan hantera lie
  45. mediterar regelbundet
  46. tålamodet bode vara bättre
  47. Undviker medicin
  48. Livrädd för Humle och Dumle när jag var barn
  49. Har tackat nej till att åka till Paris
    och besöka modehusens ateljeér
  50. Sätter massor av fröer i februari
  51. Spelade handboll i min ungdom
  52. Var ännu sämmre på basketen än på handbollen
  53. är nog en typisk tant eftersom jag älskar skott
  54. Har sjungit solo så publiken nästan svimmade av de falska tonerna
  55. Har varit fackligt engagerad
  56. Arbetat på folkhögskola
  57. Dricker 3 muggar kaffe varje morgon
  58. Tycker inte om the
  59. Äter inte innälvsmat
  60. Skulle aldrig åka utomlands och bara ligga på en playa
  61. nöjd med livet
  62. Har inga djur
  63. Skulle vilja kunna rida men är rädd för hästar
  64. Drömmer om att vandra pilgrimsvandringen i Spanien
  65. Har tröttnat på det här nu
  66. Tycker ormar är obehagliga
  67. Har svårt för alla såpor och all förnedrings tv program
  68. Gillar Katie Melua
  69. Lyssnar på 50-60 -tals musik
  70. har aldeles förmycket pryttlar
  71. Om jag vore ett djur så är jag en korsning av ekorre och ko
  72. Ville ha 15 barn när jag var barn, tackolov blev det bara fyra
  73. Fiskade som barn och kroken fastnade i syrran
  74. Opererat bort polyper nar jag var 11 år
  75. Har en medalj i latinamerikansk dans (helt otroligt)
  76. Vill ha ett växthus
  77. Slogs som barn för att rädda syrran
  78. När jag var 10 år kom en kakadua och slog sig ner på min axel
  79. Gillar gamla möbler med charm
  80. har sytt åtskilliga brudklänningar
  81. Drömmer om att bli en tailändska
  82. Har tapetserat ett helt hus
  83. Har en hatkärlek till Ernst
  84. Gillar hummer
  85. Lämnar blod
  86. Mahjong är ett måste varje dag
  87. Alla dumheter jag gjort har berikat mitt liv
  88. Har läst franska i tre år , kommer ihåg ett ord
  89. Är urdålig på matte
  90. 100 listan slutar som 90 lista för jag orkar inte mer
  91. Börjar igen dagen därpå
  92. Tror på livet efter detta
  93. Har upptäckt att det är skönt att vara över 50 år
  94. Rynkorna kan vänta
  95. Gillar du inte mig så är det inte min sak, du behöver inte  umgås med mig.
  96. Letar E 621 på allt, efter Berts avslöjanden
  97. Väntar på egna barnbarn
  98. Har fotriktiga skor, hur kul är det?
  99. Pappa säger att  "aschlet" mitt är brett som en "laggårdsdörr"
  100. Har insett att rumpan är en del av mig
Skickar den vidare till den som orkar.

Kommentarer
Postat av: Syster Eva

Ha ha ha som jag skrattade åt dina punkter ... speciellt: jag var livrädd för Humle & Dumle (det var jag oxå)!!! Jisses så roligt! Jag hade totalt glömt bort dem!

Här kommer Humle & Dumle ... vi gillar allt som skoj e ...



Ha det toppenbra!!

Hälsningar från Eva!

Postat av: Kurator Pia

Hhehehehe...kul att läsa om dig!!! Visst är det svårt men också roligt, eller hur!? Man kommer bara på mer och mer tycker jag!!

2008-11-10 @ 22:02:18
URL: http://counselerpia.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Aha! Uppväxt i Kumla! Haga, Fylsta eller Malmen? Vilken gata?



Numera icke-kumlabo

2008-11-11 @ 06:50:33
Postat av: carina

Nyhemsgatan i Hagaområdet, men nu blir jag ju nyfiken på vem du annonyma är.........

2008-11-11 @ 07:03:07
Postat av: Golfhustrun

hahhaha vilken rolig lista =) du var duktig som klarade hela. Kram

2008-11-11 @ 11:43:02
URL: http://golfhustrun.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Åjo, visst orkade jag läsa! Kan dock inte garantera att jag kommer ihåg riktigt alla fakta... <:-)



Rätt kul grej, vid närmare eftertanke!



Ha en fin dag!!! :-)



2008-11-11 @ 12:39:30
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Fru K

För att göra dig lite mer nyfiken: Jag är några år äldre än du. Jag bodde på Gartzvägen-gick i Hagaskolan-sen Vialund-därefter Alléskolan. Jobb på Yxhult/Ytongbolagen fram till 1982. Vilka lärare hade du på den gamla goda tiden i Kumla?

2008-11-11 @ 14:14:42
Postat av: Carina

Nu spricker jag snart.......Lillemor Cristofferson på Haga och Rune Hård på Vialund bl.a

2008-11-11 @ 14:17:40
Postat av: Fru K

Jag hade också Lillemor C på lågstadiet (fast 3 år före dig) och sedan Agneta Råmonth på mellanstadiet. Jag tror inte vi kände varandra i vår barn- och ungdom, tyckte bara det var lite kul att höra av mig när jag hittade din fina blogg. Synd att jag inte har din mailadress i stället så jag kan skriva och tala om för dig att du inte är den enda f.d. Kumlabon numera boende i GÖTENE! :)

Hälsn Fru K

2008-11-11 @ 15:56:53
Postat av: Lena Petersson

Att du orkade fylla i den

2008-11-11 @ 18:02:03
URL: http://www.metrobloggen.se/lp
Postat av: carina

fru K här är min mailadress , jag ser ram emot att höra av dig....Carina

2008-11-11 @ 19:05:25
URL: http://[email protected]
Postat av: Elena CN

Åååååh, så roligt.

Är jag ditt barn?? Jag heter EEEEEEEEElena.

Jag har bara sytt en brudklänning. Min egen!!

Jag gick i samma klass som Christer Lindarws kusin!

Jag är/var bättre på basket än handboll!!

Jag gillar slasa. Ska vi ut och dansa??



Så kul att få lära känna dig lite bättre! Du har humor och är mycket uthållig!!

2008-11-11 @ 20:57:23
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Lotta

Haha, vilken lista =)

Jag letar oxå E621 på alla matvaror.

Kul att du kikar in på min blogg ibland, ha de' så gott =)

2008-11-12 @ 07:26:53
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Anna

Om du läser mååånga böcker kanske du kan titta in på min blogg & ge lite tips på böcker till min farmor som läser/numera lyssnar på galet mycket böcker =)

2008-11-14 @ 14:53:10
URL: http://filmtvmusikautografer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback