Exalterad älgvarning!!

Jag har nämt detta förut men nu kommer det igen, historien om älgars vara eller icke vara i min närhet.
Under de år som jag bott i detta älgrika område så har de rymt all världens väg bara jag varit i närheten.
Så de enda som jag kan minnas jag sett på nära håll är väl de på Skansen, och den rackarn var så ruggsliten så det var mest deprimerande att se honom.

Men se igår då kom tillfället, på jobbet springer det en ståtlig älgtjur förbi och jag blir bara så exalterad.
Naturligtvis hade jag varken mobil eller kamera med mig, men Lasse han in och fick tag i ställets kamera.
Oh säger jag skicka bilden till mig........det var ju ändå jag som upptäckte älgen.
Visst säger han , och så kom då detta.



Det var väl för tur att han fixade till kortet annars hade det varit svårt att se vad det föreställer.
Men du Lasse om det skulle vara så att du läser detta så är jag sååååååå tacksam för bildbeviset.

TACK


Kommentarer
Postat av: Anna

M mmm det är ju inte ofta man ser dom där som det ska vara så gott om...exotiskt..även om man skulle behöva lupp här :)...ha det gott..

Postat av: Maloo

Äntligen....tur att du själv var med om att se honom live för du gade väl aldrig trott att det där var en älg om du inte hade vetat om det ;)

Förresten har jag glömt att säga att du har en fin design nu. Och det där med Fototriss verkar kul. ska jag nog ta mej en längre titt på vad det är nån dag när jag hinner (närmare jul alltså)Ha det bra.

2008-09-27 @ 17:11:06
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: eva sturesson

hej det är en svarthuvadvitbukad papegoja.

2008-09-27 @ 20:13:01
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: Elena CN

Oh, vilken tur att Lasse hann ta fram kameran och vilken tur att du var där så du vet vad han fotograferade! Hihi!!

2008-09-27 @ 21:42:47
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej, och tack för kommentaren på min sida :D



Haha, sådär är det alltid när man ser vilda djur :D Lyckas man (mot förmodan) fota dom blir det i regel bara en suddig prick av det så ingen människa tror en när man säger att det är en älg/björn/räv etc.

2008-09-27 @ 23:12:02
URL: http://www.vittra.org
Postat av: Famos/Menageriet

Var Du glad att Du inte var närmare än så, för älgen är inte att leka med på nära håll!

Det är alltid lika spännande att få se, även om man sett många i sina dar.

Ha det gott!

2008-09-28 @ 12:04:31
URL: http://www.menageriet.se
Postat av: Erica

Haha :) Jag kan informera dig om att du visst har sett en älg på mycket nära håll tidigare... men som du skriver lite längre upp i bloggen du e ju "snart" pensionär så du har nog glömt... HAHA ;)



Första ggn jag övningskörde i skogen vid Östansjö i närheten av vad nu sjön heter (har jag glömt) men då kom det ju en en ÄLG typ en meter från bilen och du blev skit skraj eftersom det var jag som körde men jag va cool lugn. hihi! Kram Kram

2008-09-30 @ 11:17:22
Postat av: carina

Min älskade dotter det traumat har jag förträngt

2008-10-02 @ 19:19:25
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Bertilsson

..;)

2009-02-04 @ 15:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback