Nu är det points som gäller

Nytt år nya ideér är väl en ekvation som borde var självklar, men jag plockar fram en trotjänare pointsräkning.
Jag har ju gjort det förut så det känns bekant, tryggt och bra.
Min stegräknare slutade fungera för nått år sedan så nu ska här investeras i en ny, stavarna däremot de ligger bra på vinden i garaget (var bara för tråkigt)
Så nu är maken och jag satt på pointsräkning, det som är" fuskigast" i det hela, är att bara för att han är av det andra könet får han åtta points mer att smaska på?

Jag sålde min bil i höstas för att tvinga mig till att cykla, så det har jag gjort nu i ca tre månader i ur och skur.
Men inte sjutton har det märkts speciellt, om man bortser ifrån att jag nu kan cykla hela vägen utan att få andnöd.
Så ska man vara ärlig så har det väl gjort en del.
När jag började att åka bil så köpte jag mig en motionscykel som kompensation, snacka om att lura sig själv.
Man måste ju för tusan cykla på den för att det ska ge resultat!!
I bland får man ta till stora ord så man förstår, många ggr får jag säga til mig på skarpen...som Pippi långstum säger.

Kommentarer
Postat av: Golfhustrun

Lycka till med pointsen! Men blir det inte lite lättare när man är två i samma sits? Då kan man ju sporra varandra.

Kram

Postat av: Maloo

Jag har fortfarande inte bestämt mig. Points eller GI. Så just idag har jag gjort en underbar GI middag. Recept finns på min sida. Ifall du blir lagd åt det hållet. Annars kan du ju räkna ut hur många points det blir ifall jag vill räkna det men ändå äta samma mat ,-)

2009-01-08 @ 19:26:14
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Ninni

Lycka till!! Det får nog bli någon typ av diet även för mig hädanefter. Om det bara inte vore så trist...Men det är bra om man är två, då sporrar man varandra.

2009-01-08 @ 19:47:49
URL: http://piona.blogspot.com
Postat av: anne

Men har du inte mätt dig med måttband? Nog borde väl tre månaders cykling märkas mer än bara på flåset. Förutsatt att du inte har nedförsbacke både till och från jobbet. :)

2009-01-08 @ 20:42:28
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Annieverse

Jag har inte heller fått till det med stavarna, blev bara irriterad av att släpa med dem! Så nu blir det raska promenader "au naturelle", och så har jag återgått till en mer seriös GI-kost efter helgernas förskräckliga utsvävningar...

2009-01-09 @ 09:52:36
URL: http://annieverse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback