Vad klagar vi för?

Visa människor klagar ofta, man hittar alltid en anledning att  beklaga sig över. Klagar över hur man blivit behandlad,
klagan över sin lott i livet, ja listan kan göras hur lång som helst.
De riktigt frossar i klagan och överöser de som finns i ens närhet, tillslut orkar ingen lyssna och klagaren får vatten på sin kvarn.
"Det var ju det jag visste mig lyssnar ingen på"

Nu är det väl så att alla behöver vi få klaga i bland, det är väl ok bara man inte fastnar i klagan.

När jag cyklat hem idag och var stelfrusen, drog jag riktiga klagosånger.
Men tänkt jag kunde krypa ner under filten så värmen kom tillbaka i mina leder, jag fick äta mig mätt på varm mat.
Och vi har varmt i våra hus och slipper att frysa.
Jag håller på att tappa upp ett varmtbad och lägga mig i, fullt med badskum .
Det är bra mycket mer än vad många andra olyckligt lottade kan.

När jag sen satte på TV,n och såg bilder från kriget så är min klagan över att frysa om händerna ingenting, för i morgon tar jag dubbla vantar, medans de som är mitt i kriget inte har något val.




Kommentarer
Postat av: Tanten

Visst är det så. Klaga och gnälla måste man få ibland men inte så att det påverkar själva ens livinställning.

Postat av: anne

Det gäller att sätta sina klagomål och sitt gnäll i relation till väsentligheter.

2009-01-07 @ 21:53:58
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: sussi

Visst är vi experter på att klaga. Men ibland får man sig en tankeställare och då är ens klagan inget i jämförelse med annat. Men som sagt man är ju bara en människa. Kram på dig!

2009-01-07 @ 22:22:28
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: akson

Jag tillhör den där lilla skarar som inte klagar så ofta men då jag klagar så gör jag det ordentligt ett tag sedan går det över!



Men det är klart att man måste få klaga ibland, tillhör inte det en del av vardagen! Visst är det många som har det sämre. Tänker på alla de som bombarderas i Gaza. De är å andra sidan inte ensamma om att bli utsatta för detta. Krig pågår i flera av Världens alla hörn!



Jag vet inte riktigt hur intresserad du är av fotoutmaningar. Jag har precis startat upp en ny fotoutmaning som räcker hela året ut. Du hittar den på denna sidan: http://365foto2009.wordpress.com/



Ha det bra och klaga om du behöver det!

2009-01-08 @ 12:02:34
URL: http://aksonfoto.wordpress.com
Postat av: Inga M

Just nu tror jag på fotbad som bot för allt ont. Livet känns lättare då för mig, även om detta inte löser några stora världspolitiska problem. Frågan är om man ska fördjupa sig i elände som man inte kan påverka alls. Det blir så deprimerande. Men visst är det svårt att inte skänka dessa stackars människor en varm tanke när man läser om det.

2009-01-08 @ 23:16:04
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback