Vår, turkar o fröer

Min kollega har semester så då har min gamla tisdagskollega  dykt upp igen jag säger bara oh vad skoj..
Och då kom jag som en händelse på att i våras så var maloo och jag plus hennes väninnan carro till Örebro och besökte trädgårdsmässan  på conventum tillsammans
.
Jag investerade i bla en påse med smulltornspenat , spännande tyckte jag tills jag kom hem och upptäckte att de skulle ha varit i jorden ung ett par månader tidigare.

Men se nu när jag såg henne kom jag på att de ska i jorden i tid, sen maloo så vill jag säga dig att du får en chans till vad det gäller TURKAR, sen får det vara....en liten turk gror så fint här får se om du klarar av honom där ute i Istrumskogen.

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Det där verkar vara en spännande växt - lycka till med odlandet! Jag som aldrig ens har hört talas om den tidigare vill ju hemskt gärna se den klar, skördad och tillagad också! :-) (Om den nu är ätlig - det kanske bara är som det låter på namnet!?).



Postat av: elena cn

Men vilka konstigheter; smultronspenat OCH turkar! Det verkar som något påhittat:)

Ska bli spännande att se vad det blir av de där fröna.

2009-01-05 @ 21:32:17
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Golfhustrun

Men vad är smultronspenat? Är det som det låter, spenat med smak av smultron? Väldigt spännande måste jag säga.

Kram

2009-01-05 @ 23:14:05
URL: http://golfhustrun.blogg.se/
Postat av: Maloo

Ja visst var det som in the good old days, väldigt roligt.Ser redan fram emot onsdag.Blir jag betrodd med en turk till ska jag vårda honom ömmare än ömmast. Han ska få bada på hamman och äta Turkish delight dagarna i ända så han blir en dryg tvåmetare framåt sommaren. Smultronspenat köpte ju jag med. Får nog ta fram mina fröpåsar. Det är säkert en hel hög oöppnade grejjer där. Ses på onsdag. Cykla lungt, kramar Maloo.

2009-01-05 @ 23:29:15
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: anne

Turkar? Vad är det?



kan du inte skicka fot-Maja hem till mig också? ;)

2009-01-06 @ 21:54:12
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback