"Nära" på mitt sätt

Tisdagstemat 2 december är nära och vad andra visar ser ni här
I går kväll bjöd min arbetsgivare oss inom handikappomsorgen på "gille", och eftersom vi här i Götene har medeltidens värld under uppbyggnad så var det förlagt  i det stora medeltidstältet.
Där är det en tidstypisk restaurang som heter Kniven och skeden, ett jättetrevligt arrangemang.
Vi fick äta vid ett kollosalt stort långbord, med bänkar som hade skinnfällar så att vi inte skulle frysa rumpan av oss.
Men inte frös jag inte och jag är en riktig fryslort i vanliga fall.
Innan vi blev insläpta så bjöds vi på en eldshow med gycklarna knaster och knas mycket häftigt eftersom det är kolmörkt där ute och endast marschaler lyste upp i kvällens mörker.




Efter det blev vi insläpta i tältet , eftersom det var ett gille så satt vi ganska nära varandra och fick dessuton dela servett, servetten var säkert en meter lång så den skulle räcka till några stycken.
Inne i restaurangen är det enbart levande ljus så bilderna jag tog blev inte så värst men håll till godo.



Det enda man ser är ryggar i bakgrunden,  vi fick gå och hämta oss maten så det blev lite trångt just där.
På bordet ligger servetterna och på  bänkarna sköna fällar.




Skumögd som jag är lyckades jag få en blomma rakt framför riddaren, när jag skulle korrigera det tog naturligtvis batterierna slut.
Men sånt är livet..



Kommentarer
Postat av: jette

såg verkligen mysigt ut att sitta "nära"!

Postat av: Tanten

Kul med en arbetsgivare som bjuder på kalas. (Bitter - inte jag inte)

2008-12-02 @ 21:03:17
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Carro5344

Ser ut som om ni hade det mysigt

Postat av: elena cn

Hoppas att de du delade servett med står dig NÄRA!

Vilken trevlig tillställning!! Ser riktigt spännande ut.

2008-12-02 @ 22:31:38
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: maria_6909

Va mysigt det se ut! Snäll arbetsgivare du har som bjuder på så fint kalas! Ha en bra dag! =) /maria_6909

Postat av: Gullillan

Jag har en son som är eldslukare/eldblåsare/medeltidare.............

Tack för kommentaren på min blogg! Det blev lugnt hehehe.............

Ha en skön helg!

2008-12-06 @ 09:41:39
URL: http://gullillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback