Jösses vad barna hittar på

Även om våra barn är stora så är de med oss alltid, åtminstone i våra tankar.
Min äldsta dotter åker på bröllop till Brattislava i kväll, pga av massa trassel så har de inte fått tag i någon blijett till rimligt pris, vad gör de då ? jo de  liftar från  rostock i morgon bitti...........hujedamej som de säger i Småland.

Så nu får jag gå här i Götene och fundera på var de är och hur det går.
Fick nyss ett samtal från henne som sa......"nu åker vi".
Det hon är rädd för är "färjan"? ( jag skulle alriiiiiiiiiiig våga lifta) ,kan det vara ålders relaterat?

De andra jag har som varit på resande fot i ett par månader har vi ju nyss fått hem till Götene.
Jag kan bara konstatera att det har ändrat sig, min generation var inte ute på det sättet.......(jag blir lite avundsjuk)

Vi var mer inriktade på att bilda familj och barn skaffa hus och bli en "Svensson" tiderna förändras,
Själv har jag ju tagit ett jättekliv.....flyttat från Örebro till Götene, snacka om att vara kosmopolit !

Kommentarer
Postat av: Maloo

Nu hör ju jag till din dotters generation då va men jag skulle heller allriiiig vågat detta. Men jag är djupt impad av dom som vågar och lite avis jag med. Vem vet....nu när jag ska bli en beläst person så kanske dom gjuter in lite mod i mig också.Jag kan öva mig med tummen på Istrumavägen te å börja mä ;)

Postat av: sussi

Jag tror säkert att det kan vara åldersbetingat, men sen olika från person till person. Vi liftade en del när jag var ung, hur lät det då? Idag skulle jag aldrig göra det. Men du Maloo, jag tror inte du sa börja på Istrumavägen, där kan det vara lurt och du kan bli kvar lääänge!



Vilken äventyr kan tänka, träffa nya människor och få se mycket efter vägen....Det kommer att gå lysande sickan!!!Jag menar Carina!

2008-07-29 @ 06:21:50
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback