meditation

När jag gick min 2-åriga utbildning hos Terry Evans fick vi lära oss bergsmeditation.
Så det är den jag känner mig mest tillfreds med.
Bergsmeditaionen går ut på att man vandrar upp för ett berg, under resans ggr kommer olika symboler upp.
De olika symbolerna har olika betydelse.

Jag har provat på en hel del olika varianter, det är viktigt så man hitter en som passar just dig.

När jag började så hade jag svårt att att koncentrera mig, det delar jag med många.

Här kommer ett tips :

Gör så här...........
Tänd ett ljus och titta in i lågan, så fort tankarna far i väg så fokusera på lågan.
Börja med nån minut och öka på sakta ............sen en dag så går det bara



Kommentarer
Postat av: sussi

Intressant! Jag är i det första stadiet, har svårt att fokusera, tankarna far iväg åt alla håll.

Behöver nog ge det mer tid.

Postat av: carina

som sagt ge inte upp det kommer

2008-07-11 @ 16:49:04
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hmm det där verkade ju intressant! Det måste jag prova. Kram

2008-07-11 @ 19:36:31
URL: http://golfhustrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback