pelargoner

image5
Kan man få för många pelargoner?

I varenda fönster hemma hos oss står det pelargoner på tillväxt.
Det måste jag erkänna att jag är mäkta stolt över , eftersom min kära sambo var tveksam till pelargoner när jag bode i Örebro.

1nov 2004 tog vi mitt pick o pack frå n Örebro och flyttade till Lidköping där bode mannen i mitt liv.
Han hade en lite 2:a på 65 kv som vi skulle "knö" in oss i ( min i Örebro var på 75kv).
Trångt är bara förnamnet på hur det var, det som jag absolut inte fick ta med var mina pelargoner...........

men! sen ett och ett halvt år tillbaka bor vi i ett hus i Götene tillsammans med....ja vad tror ni...........Pelargoner.
Och janne har faktiskt 9 skott som står här och rotar sig........hi hi...
Vad är det man säger..................Qvinnans list överträffar mannens förstånd.........



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Heej:D

vad kul att du har en blogg! Jag är beroende av att läsa bloggar :D

Det är klart att man inte kan ha för många pelargoner, det är ju den finaste blomman som finns (ok, anemoner är väldigt fina också tycker jag)
Jag och emil har 3 pelargoner just nu på balkongen, men så fort det blir fint väder igen så ska vi plantera 6 stycken till :D

Vilken är din favorit? Min är absolut mårbackan.

Kram

2008-05-17 @ 15:55:11
Postat av: Britt-Louise

Hej!

Min älskling tycker också om perlagoner.....även jag såklart.
Har just nu en vacker mårbacka i köket som är min favorit....men gubben gillar den engelska lite mer tror jag.
Ha det så gott och kram från Britt-Louise och Tobbe

2008-05-18 @ 10:46:10
Postat av: Maloo

Det brukar ju vara invänjningstid på nåt år just när man flyttar ihop sådär men ju mer åren går sen så går det fortare och fortare att få som man vill. Efter en så där tio år tillsammans tror dom till och med att det är dom som kommit på vissa saker själva. Dom stora projekten som växthus och uterum tar däremot lite längre tid att "plantera"(hihi)men skam den som ger sig, jag är på god väg.

2008-05-18 @ 12:07:39
Postat av: Lotta

Hej! Skulle gärna vilja få mail-kontakt med dig. Har av en tillfällighet råkat på din blogg och funnit att vi har en del gemensamt, dvs boende i Götene med Närkebakgrund med anhöriga i bl.a. Lerbäck o Åsbro! Intressant att få jämföra släkthist för min erfarenhet att de flesta därifrån är släkt med varandra! Skriv till mig!

2008-07-08 @ 17:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback