Ny vecka

Nu är det höst och med det så menas det att de små mössen kommer in på jobbet.
Förra veckan laddade vi två stycken musfällor, och vad hände!!!!
Jo den lille rackarn käkade upp osten men inte var den kvar inte.Så i fredags så laddade vi tre olika sorters musfällor.
Så nu när vi kommer dit så hörs det ett vrål över nejden så är det möss i fällorna.
Problemet för mig som bara hatar sånt, är att min kollega är hysteriskt skotträdd så passar man sig inte så får man henne på halsen...
Men det är bara att ta sig i kragen och se till att de försvinner....



Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Höst = möss, ja... :-( Vi har fått in på vinden - särskilt om kvällarna kan man höra dem "rejsa" där uppe... Där sätter vi inga fällor, för det blir så omständligt att kolla dem, men mössen brukar ju tyvärr hitta vidare till andra ställen i huset också. Vaskskåpet i köket är ett säkert "pass" att sätta en fälla eller två på...



Ha en fin dag!!! :-)

Postat av: Tanten

I bland är det skönt att bo i stan på tredje våningen.

2008-11-17 @ 07:43:21
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Maloo

Men din kollega har ju ett oslagbart musfällerecept som är tusenfallt bättre än ost. Jag tror ni har ost i bara för att slippa få mössen i fällorna, så när det ändock händer ibland så blir det en otäck överraskning.Blir det för bedrövligt kan ni kalla på mig, jag räds icke att ta musen ur fällan ;-)

(hur det nu lät??)

2008-11-17 @ 15:13:47
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Lena Petersson

Akta tårna

2008-11-17 @ 17:38:01
URL: http://www.metrobloggen.se/lp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback