vit snö , pepparkakor och krans

I morgon kommer bonusbarnbarnen hit så då ska vi baka pepparkakor.
Jag hade en liten dröm om att vi skulle gör egen pepparkasdeg men den lille rackarn på axeln (latmasken) sa att det funkar med köpedeg, så det fick det bli.
Så på fm for vi till den stora staden för att införskaffa deg.
Nu gäller det bara att hitta kakformarna, var i hela fridens namn jag nu gömt dem, det var ju ganska många år sedan jag bakade pepparkakor med mina barn.

Jag tyckte vi skulle slå till och baka julgodis också men då sa morfadern definitivt NEJ, jag är helt övertygad om att han inte tror att jag kan låta det vara till jul.......Och var han fått det ifrån kan jag alriiiiiiiii förstå......

Eftersom det är vitt på marken här och ett par grader kallt så känns det lite juligt.
Så nyss var jag ute en sväng i skogen för att leta lite grenar o kottar samt en del annat till min krans.....kan bara säga att i den här skogen fanns det inget som jag hade tänkt mig.
Får ta på mig storstövlarna och bege mig lite längre in i storskogen.


Kommentarer
Postat av: Maloo

Jag tänker varje år när jag efter 2 min. står där själv med all pepparkaksdeg och ungarna är gööörtrötta på att baka att ALDRIG mer. Men nu när du nämner det blir jag allt lite sugen på det där med pepparkaksbak igen. Har ju till och med en deg liggande i kylen om andan faller på.(den går ju alltid att smaska på obakad om inte annat, nästan godare då)

Postat av: elena cn

Man kan ju alltid göra mer julgodis. Och på julafton äter man ju så mycket annat ändå så jag tycker det är godast att smaska på julgodiset i väntan på julen istället...precis som med glöggen!

2008-11-22 @ 22:22:31
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: sussi

Visst får man julkänslor nu när snön har kommit! Man vill handla klappar och baka pepparkakor och julgodis. Förstår om J tror att det inte kommer att finnas nåt julgodis kvar till jul. Men du kan ju alltid finta och baka någon annanstans, ett place som vi båda känner till....

Ha det gott med med bonusbarn och pepparkaksbak så hörs vi inom kort, kram från mig

2008-11-22 @ 23:47:07
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: Tanten

Än är det långt till jul. Nog hinner ni både göra julgodis nu och sen... Äta det kan man definitivt göra både nu och sen.

2008-11-23 @ 09:24:31
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback