De farliga pojkarna i raggarbil

I min ungdom var det en hel del du får inte göra det! eller det! och som alla vet så lockar det förbjudna nu som då.
En sak som jag såååå gärna ville göra var att få åka "raggarbil" men se det tyckte min lilla mamma att det passade sig inte man vet ju aldriiiig vad sådana pojkar kan hitta på sa hon.
Under alla år har jag funderat .........vad kunde de hitta på? är det nått jag missat?
Jag har naturligtvis teorier som jag verkligen inte kan skriva här.........(usch nu rodnar jag )

En ggr för några år sedan blev jag erbjuden att få åka i en amerikanare....vilken lycka äntligen!, vi skulle åka på crusing bara det ni!
Nu var det så att det här var en yngre man som skulle köra, och jag tog naturligtvis för givet att jag skulle få sitta i framsätet.
Han tittade på mig och sa att ...........nehe! se det får du inte, du får sitta där bak, jag stod där som en fågelholk och stirrade på honom.!!!
Motiveringen från honom var: "tänk på min image"

Så summan av det är Lilla mamma som i himmelen bor ,din 50- åriga dotter har lytt ditt råd ,jag har inte åkt med dom där pojkarna.

Men jag står där gärna vid vägkanten och trånar efter de otroligt fina bilarna. och vad var det som var så farligt med de där pojkarna..



Ps!!! min man har körde raggarbil i sin ungdom, så jag vet åtminstone vad medelåldersmän gör.........

Kommentarer
Postat av: Klimakteriehäxan

Jag har heller aldrig åkt raggarbil, bara tittat på när andra gjort det ... så nåt har man väl missat? :-D

Postat av: Ninni

Inte jag heller:) Stackars oss, jag var också en lydig flicka och på senare år har jag inte ens fått något erbjudande...Så där ligger du bättre till!

Kram Ninni

2008-10-23 @ 19:05:45
URL: http://piona.blogspot.com
Postat av: Maloo

Min mamma lydde INTE sin mamma för en sisådär 33 år sen utan hon åkte med i en såndär raggarbil....och det var ju tur för mig att hon var lite olydig på den tiden...;-)

2008-10-23 @ 20:16:45
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Elena CN

Ja, de ser ju så läskiga ut de där raggarna, hihi.

Och taskiga är de också som inte lät dig sitta fram:)

2008-10-23 @ 22:33:45
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Tanten

Mycket bus missade man i sin ungdom, en del hann man med annat har man tagit igen i mer mogen ungdom. Just raggarbil har aldrig varit min grej men ibland läser man ju om raggare eller knuttar som tar ut åldringar på utflykt - jag kanske har nåt att se fram emot?

2008-10-24 @ 06:13:24
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Ja, raggarbilar var nog alla mammors mardröm där jag växte upp också...;) Nu har vi andra mardrömmar...

2008-10-24 @ 21:18:27
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: lotta

du kan få ratta en sådan

2008-12-17 @ 23:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback