"skitsnack"

Våra älskade husdjur hunden lämnar spår efter sig, som vi som goda medborgare tar upp efter oss och placerar i en liten svart plastpåse.
Lite varstanns efter våra vägar, framför allt i stan finns gröna soptunnor avsedda att slänga dessa små knyten i.
Och det är ju finemang för ingen vill ju ha det under våra skor.
I gårdagens Nerikes Allehanda var det en artikel om att allt det slängdes på Atletippen i Örebro.
På ett år blev det...........60 ton.........med hundskit!
Visst det är ju jättebra men nu är det så att från och med nästa år är det enligt lag förbjudet för kommunerna att ta hand om latrintömmning från sommarstugor och torp ,ja alla vi som inte har vattentoa är berörda.
Och vi är många!!

Nu ska folk i stugorna ta hand om sitt eget avfall, på olika sätt.....allt för miljön?
Men naturligtvis finns det en hel del regler runt det, det ska vara så men inte si och????
Och du måste ha tillstånd för att göra dig av med latrinet,.
Folk kommer att gräva ner sitt.. i skogen , men vi som inte har en skog jag bara undrar hur i hela friden ska vi göra?

Men jag har ett förslag till mina nära och kära, när ni kommer till stugan så ta med en rulle med bajspåsar för hundar, för se det får man ju slänga på tippen .
Allt för att våra skor inte ska bli smutsiga under sulorna.



Kommentarer
Postat av: Mia

Förlåt, men jag måste skratta lite....du beskrev det så himla bra! L

Postat av: Anki

Perfekt!! Många hundbajspåsar blir det....hi hi

2008-10-02 @ 21:09:24
URL: http://anncatrine.blogg.se/
Postat av: Jeanette

hahah väldigt bra skrivet =) men jag tror jag hellre håller mig än använder hundpåsar =)

2008-10-02 @ 21:33:40
URL: http://golfhustrun.blogg.se/
Postat av: Tanten

Nämen du måste skoja. Det är en besynnerlig värld vi lever i. Där man förbjuder att ta hand om folkskit men inte hundskit. Dessutom funderar man ju lite på det där med att blanda plast och hundlortar. Är det verkligen det optimala för miljön det?

2008-10-02 @ 22:03:02
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Maloo

Jag har märkt att fler och fler hundägare tar sitt ansvar och tar upp sin hunds skit i den lilla svarta men sen verkar det vara precis vad en del mäktat med i miljötänkande för vad gör dom sen...inte går dom till gröna tunnan inte utan slänger den lilla svarta på gräsmattan i stället. ?? En undrar ju ibland hur det är ställt med en del. Då är det väl änna bättre att skiten får ligga eller. Så summan av kardemumman blir att jag tycker att det är bättre att naturen får ta hand om gödsel än om plastpåsar så ta du och lägg ditt i rabbaterna så blir du nog rikt belönad. Men nämn det inte för nån bara för det anses ohygieniskt och lite skruvat. Det är MYCKET mer hygieniskt och bättre att gå och köpa höns och koskit i plastsäck.



Jag kanske sulle ta å bli satiriker. Tycker ja har en ådra för dä ;-)



Di som slänger skiten i påsar och slänger påsen i tunnan göre sig icke besvär med att ta åt sig. Tack för mig. Hej.

2008-10-02 @ 22:08:06
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: anne

Du, kanske har du en affärsidé där..Om du samlar in skiten och låter den göra vad som skit förväntas göra innan det blir till gödsel, så skulle du kunna sälja det till trädgårdsodlare i vår? Kan man sälja häst och koskit, varför inte annan skit?



Världen är galen!

2008-10-03 @ 20:23:48
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback