Hastings kyrkoplats

Man kan bara konstatera att vi "gamlingar" har en annan dygnsrytm än vad den yngre generationen har.
Nu är det väl så att i vår lilla familj som består av två styckna skrivna just här så är jag en sjusovare sover gärna till 8.30 på helgerna. Medans 50% är uppe med tuppen och då menar jag tuppen!, drömmer om att få kaffe på sängen?
Jag har förklarat att en av våra överenskommelser när vi flyttade ihop var just att kaffet skulle han fixa till mig på morgonen, och jag skulle klia honom på ryggen!!!
För att jag skulle gå upp innan fem halv sex på morgonen för att fixa kaffe måste det med största sannolikhet bli två måndagar i veckan.

Hur som helst när väl alla var uppe och vi varit en sväng till stora staden, så for vi hem och drack glögg (tranbärsglögg med smak av chili och ingefära) inköpt på ica, helt suveränt god.

När vi värmt upp oss och lämnat kocken hemma så for vi till Hastings kyrkoplats på Kinnekulle, en plats som jag ska ta kocken med till i vår otroligt vackert.

Solen sken , men när vi väl gått ner till själva platsen så ville solen gå ner.....sånt är livet.



En helt vidunderligt vacker utsikt mötte oss när vi hade vandrat ner över Västerplana storäng, historien om platsen säger att här är
kristendomens vagga.

Oleg som kommer från Israel är inte van vid is och snö , is fanns det i en liten å med ett lite fall som kluckade under isen.Att få känna på is när man bara sett det på bild är en skön känsla, det låter som på film sa han och log stort!





Kommentarer
Postat av: Bella

Så vackert! Och intressant! Tack för länken du skickade. Alla dessa platser man inte har en aning om att de existerar och denna som faktiskt borde vara mer känd än vad den är!



Kram!

Postat av: Rajson

Där ser man!Man lever så länge man lever.Detta ställe har jag missat helt, får nog besökas vid något tillfälle.Idag måste det ha varit bra kyligt med vinden rakt på!?

Ha det gott!

2009-01-03 @ 19:05:15
URL: http://rajsons.blogspot.com
Postat av: Mia

Oroa dig inte för pelargonerna, det är nog bara jag som är tidig... :-)

Vi har många spännande platser i vårt långa land, synd att man inte hinner upptäcka dom alla, men på det här sättet kan man ju vara med på ett hörn L

2009-01-03 @ 19:27:47
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Golfhustrun

Men du, vad fint det ser ut! Vilket ställe. Jag kan tänka mig att det är helt underbart där när våren slår ut alla sina knoppar.

Kram

2009-01-03 @ 21:04:42
URL: http://golfhustrun.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ursäkta mig! Jag missade detta inlägg vid den förra kommentaren. Nu har jag varit inne och läst om Hastings kyrka. Det är så roligt att få berättelser om gamla platser och deras legender. Jag tänker också rätt ofta "om träden kunde tala". Det måste ha varit en omvälvande tid när asatron långsamt och smärtsamt byttes ut mot den kristna religionen. Ibland var det för den enskilde säkert av övertygelse, men ibland också för att det kunde vara praktiskt på olika sätt. Att ta till sig en ny gud var på den tiden säkert inte så svårt, man hade ju redan ett antal. Men att avsäga sig alla de gamla gudarna var nog ett svårt steg kan jag föreställa mig. Många måste ha fruktat deras hämnd på olika sätt.

Tack för turen och länken!

2009-01-04 @ 08:26:41
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Och jag fick för mig du varit till England...

2009-01-04 @ 18:00:03
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback